آشنایی با روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان با وسعت ۱۷,۰۹۸,۲۴۶ کیلومتر مربع است که ۱۶,۳۷۸,۴۱۰ کیلومتر مربع از آن را خشکی و مابقی معادل ۷۱۹,۸۳۶ آن را آب تشکیل می‌دهد. روسیه در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد؛ اما بیشتر مساحت آن را مناطق خالی از سکنه تشکیل می‌دهد.

برای تجارت در روسیه تسلط به زبان این کشور الزامی است چرا که روس‌ها زبان خود را مرجع می‌دانند و غالبا با زبان بین‌الملل انگلیسی آشنایی ندارند. زبان رسمی روسیه، زبان روسی است؛ ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور روسیه، مسکو است که در بخش اروپایی روسیه واقع شده‌است. این شهر از مهم‌ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا به‌شمار می‌آید.

آب و هوا در روسیه

کشور روسیه و پایتخت آن مانند سایر کشورهای صنعتی و پایتخت‌های آن‌ها، از زیباترین کشورها و شهرها در دنیا است. روسیه در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده و بیشتر مناطق کشور سردسیر است.

اقلیم سرد و خشک در بیشتر مناطق روسیه (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) سبب گشته‌است فعالیت‌های کشاورزی در این کشور پهناور به حداقل برسد. ساکنین این کشور صنعتی امیدوار هستند که روزی سرتاسر سرزمین‌های سرد و خشک این منطقه تبدیل به زمین‌های کشاورزی و باغات شود.

 

پایتخت روسیه

کلان‌شهر مسکو دارای اقلیم قاره‌ای مرطوب با زمستان‌هایی طولانی و سرد و تابستان‌هایی کوتاه و گرم می‌باشد. مسکو چهار فصل سال را داراست؛ گرچه زمستان اغلب طولانی و دیگر فصول کوتاهترند چون که در منطقه قطب قرار دارد و در برخی از ماه‌های زمستان یخ می‌زنند.

تجارت در روسیه

کشور روسیه به دلیل موقعیت پهناور جغرافیایی، تبدیل به قطب تجاری جهان گشته‌است. این کشور عضو رسمی اتحادیه رسمی اروپا می‌باشد و به سبب همین امر، امتیازات ویژه و منحصر به فردی در زمینه تجارت در اختیار دارد و با قاره‌های آسیا و اروپا به آسانی تجارت می‌کند.

خوشبختانه کشور روسیه یکی از تجاری‌ترین نقاط جهان برای واردات و صادرات و از متحدان سیاسی ایران است و راه تجارت آن با ایران هموار است؛ اما برای تجارت در این منطقه باید در نظر داشته باشید که این کشور وسیع، قوانین منحصر به خودش را دارد و تجارت در آن بدون شناخت این قوانین، ناممکن است و منجر به خسارت‌های سنگین اقتصادی می‌گردد.

 

بزرگترین بازار تجاری موادغذایی در روسیه

فود سیتی مسکو بزرگترین مرکز فروش مواد غذایی به صورت عمده است که در روسیه و اروپا حرف اول را می زند. این بازار در فضایی به وسعت 90 هکتار بر پا شده است و سالانه دو میلیون تن محصول غذایی را به فروش می رساند. در این فضای وسیع تمام تجهیزات و تدارکات لازم برای تجارت و ناوبری، حمل و نقل و بسته بندی میوه گرد هم آمده اند و یک مجموعه تمام عیار حاصل شده است.

فود سیتی هر روز از طریق حدود 3،000 فروشنده ، روزانه حدود 30،000 تن محصول با کیفیت بالا و با قیمت های مقرون به صرفه را به سوپرمارکت ها ، رستوران ها و مصرف کنندگان ارائه می دهد. صادرات به روسیه در زمینه مواد غذایی و میوه و سبزی حتما نیازمند شناخت و حضور در این فود سیتی است.

نقش هرمس در تجارت با روسیه

واقع شدن شرکت بازرگانی هرمس در پایتخت تجاری کشور روسیه امتیازی فوق‌العاده برای این شرکت به‌شمار می‌رود چرا که کشور وسیع روسیه به دلیل جمعیت بالا، درآمد بالا و همچنین وجود تاجران بین‌المللی به یک شاهراه تجاری و فرصتی بی‌نظیر برای واردات و صادرات گشته‌است.

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس، با داشتن کارشناسان مجرب و مدیران باتجربه در تجارت با کشور روسیه موفق به تاسیس یک شرکت بازرگانی در پایتخت این کشور، شهر مسکو، گشته‌است. شرکت بازرگانی ایرانی-روسیه‌ای ما سابقه دیرینه و پرباری در برقراری تجارت ایران-روسیه و سایر کشورها نظیر بلاروس، جمهوری آذربایجان، لهستان، ارمنستان، گرجستان و… داشته‌است.

این بازرگانی تجهیزات کاملی برای واردات و صادرات انواع محصولات تجاری را داراست نظیر:

  • سردخانه مخصوص نگهداری میوه و سبزی
  • سورتینگ محصولات کشاورزی
  • انبار برای نگهداری و بسته‌بندی محصولات
  • کشتارگاه صنعتی و تجهیزات بسته بندی گوشت

فعالیت‌های هرمس در روسیه

یکی از دستاوردهای شرکت بازرگانی ما، تجارت دیرینه در بازار فودسیتی مسکو است. ما با شناخت دقیق بازار فودسیتی و با داشتن نمایندگان معتبر در این مجموعه، تجارتی مسنمر در زمینه صادرات میوه و سبزی از ایران به فودسیتی مسکو را داریم و ماهانه تناژ قابل توجهی از محصولاتی نظیر کاهو (چینی، آیسبرگ و رومانو)، کرفس، کلم برگ سفید و قرمز، کلم بروکلی، گوجه و بادمجان را به این مجموعه صادر می‌کنیم.

از جمله محصولات وارداتی و صادراتی این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصولات کشاورزی شامل میوه، سبزی و صیفی
  • محصولات دامی شامل گوشت قرمز
  • محصولات آبزیان نظیر ماهی و غذای ماهی
  • حبوبات و غلات نظیر عدس سبز و …

ارتباط با ما

کارشناسان ما در مجموعه بازرگانی هرمس با دو شرکت بازرگانی فعال در کشورهای روسیه و جمهوری قرقیزستان پاسخگوی سوالات شما در زمینه تجارت با این کشور‌ها می‌باشند و آمادگی خود را برای همکاری با شما عزیزان اعلام می‌دارند. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

تماس با ما

تجارت در روسیه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس