صادرات محصول خوراک ماهی به قرقیزستان


خوراک آبزیان

غذای آبزیان نقش بسیار مهمی در پرورش مطلوب آنها دارد. از زمانی که مقالات جهانی ارتباط بین تغذیه سالم و مصرف چربی‌های ناسالم را فاش کردند مصرف گوشت قرمز و مرغ نسبت به غذاهای دریایی و سایر آبزیان کاهش یافت. این امر سبب شد غذاهای دریایی طرفداران خاص خود را پیدا کند و به مرور زمان بین عموم مردم محبوب شود.

محصول خوراک ماهی

پرورش ماهی در کشور ایران به خصوص ماهی قزل آلا به علت ذائقه پسند بودن این ماهی و استقبال مصرف کنندگان از آن، جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی مردم پیدا کرده است. با در نظر داشتن پتانسیل موجود در زمینه پرورش آبزیان و گسترش شیلات کشور، تولید خوراک آبزیان به ویژه خوراک ماهی به لحاظ کمی و کیفی مطابق با برنامه‌های توسعه و گسترش سرزمین و ارتقاء راندمان اقتصادی رشد آبزیان بسیار دارای اهمیت می باشد.

برای دستیابی به‌ این هدف ها لازم است با دوراندیشی از رفتارهای تغذیه‌ای و نیازهای غذای ماهی و سایر آبزیان و با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین، واحد‌های تازه غذای آبزیان تاسیس گردند.

علاوه بر این به دلایلی مانند حساسیت بالای خوراک آبزیان از نظر مسائل بهداشتی و فاجعه آمیز بودن ضرر و زیان‌های ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی در تولید و مصرف خوراک آبزیان و مسائل زیست محیطی ناشی از به کارگیری خوراک غیر استاندارد، نیاز کشور به تولید غذای آبزیان با رعایت اصول و بهداشت بسیار بالا بوده است.

 

محصول خوراک ماهی

ویژگی پودر ماهی در خوراک آبزیان

از پودر ماهی تحت عنوان مهم‌ترین عنصر در خوراک آبزیان یاد می شود. خلوص، تازگی، بالا بودن پروتئین، بالا بودن اسیدهای آمینه، بالا بودن مواد معدنی، بالا بودن اسیدهای چرب ضروری (اسیدهای چرب امگا 3) و پایین بودن ازت آزاد، خصوصیت‌های یک پودر ماهی مطلوب جهت به کارگیری در فرمول غذای آبزیان می باشد. به صورت میانگین پودر ماهی کیفیت بالا حاوی 60 تا 70 درصد پروتئین، 2 تا 14 درصد چربی، 6 تا 12 درصد رطوبت و از 18 تا 25 درصد خاکستر می‌باشد.

خوراک ماهی انواع متفاوتی از نظر شکل، کیفیت و اندازه دارد و بسته به نوع ماهی پرورشی از مدل‌های مختلف آن استفاده می‌شود. یکی از انواع خوراک ماهی به صورت گرانول‌های ریز با بوی ماهی است که به صورت خشک ارائه می‌شود. نوع گرانولی آن به حالت دایره‌ های سایزبندی می باشند.

کشور ما، ایران، به دلیل بهره‌مندی از نعمت دریای خزر و خلیج فارس همواره از فرصت‌های تجاری بسیار خوبی برای صید آبزیان و صادرات آن به سایر کشورها برخوردار بوده است. محصول خوراک ماهی با اچ اس کد 23099010در سطح جهانی قابلیت عرضه دارد. خریداران جهانی این محصول اغلب کسانی هستند که در بازار به صورت عمده و جزئی محصولات را به فروش می رسانند و یا پرورش دهندگان این گونه‌ از آبزیان می باشند.

محصول خوراک ماهی

صادرات خوراک ماهی قزل‌آلا

جمهوری قرقیزستان یکی از کشورهایی است که به دلیل دور بودن از آب‌های آزاد، امکان پرورش ماهی به صورت طبیعی را ندارد؛ لذا پرورش ماهی به ویژه ماهی قزل‌آلا یک صنعت نوظهور در این کشور است. پرورش ماهی باکیفیت و مرغوب همواره یکی از چالش های این کشور به‌شمار می‌رود. با استناد به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت صادرات خوراک ماهی به این کشور تجارتی پرسود است و منجر به واردات ارز به کشور ما می‌گردد.

 

ویژگی‌های محصول خوراک ماهی قزل‌آلا

بهترین عملکرد اقتصادی و FCR
تنظیم دقیق چگالی خوراک های ته نشین شونده
درصد پروتئین و انرژی بالا
حاوی ترکیبات بهبود دهنده هضم
حاوی رنگدانه و ترکیبات آنتی اکسیدان
افزایش اشتها و تضمین سلامت ماهی

 

محصول خوراک ماهی
نقش هرمس در صادرات خوراک ماهی

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس به سبب داشتن یک شرکت فعال تعت عنوان شرکت آلتار در شهر بیشکک، پایتخت این کشور، با شناخت پتانسیل‌های موجود در بازار آبزیان و خوراک آبزیان اقدام به صادرات خوراک ماهی به بیشکک نموده است. این شرکت سابقه چندین دوره صادرات خوراک ماهی با کیفیت مرغوب و حداقل قیمت را در سال‌های 1400-1401 در کارنامه کاری خود داراست.
شرکت بازرگانی هرمس آماده پذیرش سفارشات شما در زمینه صادرات خوراک ماهی به کشور قرقیزستان و سراسر جهان است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

واردات آناناس از فیلیپین

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس