صادرات ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر به جمهوری قرقیزستان


خطر ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف برای محیط‌ زیست

زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه دارد، ضررهای جبران‌ناپذیری را نیز نصیب او می‌کند. از مصداق‌های بارز این موضوع می‌توان به ظروف پلاستیکی اشاره کرد. زمانی که این کیسه‌ها و ظروف، جایگزین ظروف پارچه‌ای و کاغذی خود شدند شاید کمتر کسی فکر می‌کرد در آینده‌ای نزدیک همین جایگزین‌ها، تبدیل به یکی از معضلات اصلی محیط‌زیست شوند. بر اساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از ۳ میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود. بیشتر این پلاستیک‌ها نیز بادوام هستند و صدها سال طول می‌کشد تا به‌خودی‌خود تجزیه و نابود شوند.

 این ظروف پلاستیکی عمدتاً از پلی‌استایرن که وابسته به مواد نفتی و فسیلی است ساخته شده‌اند و در مواجهه با دمای بالای 65 درجه و در مجاورت با چربی‌ها و اسیدها آزاد می‌شوند که سرطان‌زا بودن آنها برای انسان ثابت شده است. اما به دلیل وابستگی شدید مردم و کارخانه‌ها بزرگ صنعتی به این نوع محصولات امکان استفاده‌نکردن از این محصولات وجود ندارد.

 

صادرات ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر به جمهوری قرقیزستان

 

ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر، ناجی دنیای پلاستیکی

واژه زیست‌تخریب‌پذیر به معنی مواردی است که به‌سادگی توسط فعالیت موجودات زنده به زیر واحدهای سازنده خود تجزیه شده و بنابراین در محیط باقی نمی‌مانند. امروزه ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر جایگزینی برای ظروف پلاستیکی شده‌اند که به مراتب آسیب‌های زیست‌محیطی کمتری دارند.

 همان‌طور که گفته شد به دلیل اینکه ظروف پلاستیکی بخش عمده‌ای از بازار مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را در بر دارد امکان حذف آن امکان‌پذیر نیست اما در سال 1980 که مفهوم پلاستیک و پلیمرهای تخریب‌پذیر مصنوعی به طور رسمی به دنیا معرفی شد تحول عظیمی را در صنایع مختلف به وجود آورد که تا کنون باعث شده که  این صنعت جدید حدود 10% بازار پلاستیک را در کنترل خود بگیرد و روند صعودی غیرقابل‌باور و روز افزونی داشته باشد و در زمینه‌هایی مانند دارو و کشاورزی نیز موردتوجه و استفاده افراد مستقر در این حرفه قرار بگیرد.

صادرات ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر به جمهوری قرقیزستان

خواص ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر

  • دید محیط زیستی:

این مواد سریعاً در محیط مورد تجزیه قرار می‌گیرند، بافت خاک را بر هم نمی‌زنند و به‌راحتی با برنامه‌های مدیریت زباله و بازیافت مواد از محیط خارج می‌شوند.

  • دید صنعتی:

این مواد با داشتن خصوصیات و کارایی مشابه با موادی که در صنعت پلاستیک وجود دارد و از همه مهم‌تر پس از برابری از لحاظ کیفی، از لحاظ مالی نیز قیمت معقول و مناسبی برای مصرف‌کنندگان دارد.

کشورهای فعال در تولید ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر

  • تولیدکننده:

چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در صنعت پلاستیک تجزیه‌پذیر است که در سال 2021 ارزش این صنعت در بازار چیزی حدود 500 میلیون دلار تخمین شده است که پس از آن به ترتیب کشورهای آمریکا، آلمان، برزیل و کانادا از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول هستند.

  • مصرف‌کننده:

از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان پلاستیک‌های تخریب‌پذیر می‌توان به کشورهای اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، کشورهای آسیایی نظیر ایران، روسیه، جمهوری قرقیزستان، چین و انگلستان اشاره کرد.

 

مزایای ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر برای ایران

خوشبختانه کشور ایران در سال‌های گذشته فعالیت خود را در حوزه پلاستیک تخریب‌پذیر شروع کرده و توانسته‌است با شروعی قدرتمند جایگاهی برای خود در بین تولیدکنندگان این محصول پیدا کند. تولید ظروف یک‌بارمصرف پلیمری نه‌تنها در راستای حفظ محیط‌زیست و بقای کره‌ی زمین اثربخش است و گامی نوین برای حضور ایران در عرصه جهانی به‌شمار می‌رود بلکه صادرات آن می‌تواند بستری برای ارز‌آوری به کشور تلقی گردد.

 

نقش هرمس در صادرات ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس با آگاهی از بازارهای بین‌المللی، به سبب داشتن سابقه والا در حوزه تجارت بین‌الملل، برای اولین بار در ایران اقدام به صادرات ظروف یک‌بارمصرف پلیمری نموده‌است و بستری برای ارزآوری به کشور ایجاد کرده‌است. صفر تا صد صادرات این ظروف شامل بازاریابی، ترخیص، حمل، انبارداری و فروش به کشور قرقیزستان توسط شرکت بازرگانی هرمس صورت گرفته‌است. ظروف پلیمری صادر شده به کشور جمهوری قرقیزستان با استقبال بسیار خوبی از سوی بازار این کشور رو‌به‌رو شد به صورتی که به یک تجارت مستمر و پرسود برای این شرکت تبدیل گشت.

شرکت بازرگانی هرمس با داشتن دو شعبه فعال در کشورهای آسیایی جمهوری قرقیزستان و روسیه و با دارا بودن نمایندگانی معتمد در کشورهای ترکیه، دبی، عمان، آلمان و سایر کشورها آمادگی خود را برای تجارت در کشورهای ذکرشده و سایرین اعلام می‌دارد. برای استعلام قیمت و صادرات ظروف یک‌بارمصرف زیست تخریب‌پذیر با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

ظروف یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس