واردات محصول آناناس از کشور فیلیپین


درباره محصول آناناس

آناناس یک میوه شفابخش، بسیار لذیذ و با خواص فراوان است. گیاه آناناس تقریباً درختچه مانند بوده که بزرگی آن به حدود 1 تا 1.5 متر می رسد. آناناس منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن از قبیل: کلسیم، پتاسیم، فلورید، منگنز، آنزیم ‌بروملین، فیبر و ویتامینهای A و گروه B وC  مورد نیاز بدن می باشد.

از جمله بزرگ‌ترین کشورهایی که به تولید و پرورش آناناس مشغول هستند می‌توان آمریکای جنوبی، آمریکای لاتین و آسیای شرقی در حوزه اندونزی و مالزی را دانست که به سبب شرایط اقلیمی، سهم عمده از تولیدات این محصول را به خود اختصاص داده‌اند. سالهاست که واردات آناناس از کشورهای استوایی مانند فیلیپین، مالزی، هندوستان، تایلند و آفریقای جنوبی به ایران انجام میشود. با ما همراه باشید تا درباره واردات آناناس، این میوه پرطرفدار بیشتر بدانیم.

واردات آناناس از فیلیپین

کشورهای صادر‌کننده محصول آناناس

کشورهای بسیاری وارد کننده این محصول هستند به طوری که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵۰ کشور خریدار میوه آناناس از بازارهای بین المللی بوده اند. بر اساس گزارشات جهانی ارزش میوه وارداتی آناناس در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲.۴۴ میلیارد دلار بوده است. این آمارها نشان می دهد که ارزش بازار جهانی آناناس نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۸ درصد کاهش داشته است. بر اساس این آمار کشور ایران نیز در جایگاه ۳۲ دنیا بوده است. در حقیقت ایران در سال ۲۰۲۰ وارداتی به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار انجام داده است و بعد از کشور سنگاپور و قبل از سوئد سی و دومین وارد کننده این محصول بوده است.

از سوی دیگر آمارهای منتشر شده نشان می دهد که ایران واردات میوه آناناس را در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل تر بیش از ۱۶ درصد کاهش داده است.

صادرات و واردات آناناس بر اساس کد گمرکی و تعرفه گمرکی مشخص شده از کشور صادر کننده و وارد کننده انجام می گیرد. همانند صادرات انواع میوه، در صادرات میوه آناناس هم، برای وزن هر عدد آناناس و وزن کل کارتن آناناس یک استاندارد تعریف شده دارد و باید بر همان اساس کنترل شود. کد 6 رقمی سیستم تعرفه گمرکی، 080430 برای آناناس تازه یا خشک است.

واردات آناناس به ایران

کشور ایران بنا به اقلیم شرایط کشت آناناس را ندارد بنابراین این میوه را از کشورهای گرمسیری آسیایی و آفریقای جنوبی وارد می‌کند. حجم بزرگی از واردات آناناس به ایران از کشورهای آسیای جنوب شرقی انجام می‌شود. مهم‌ترین کشورهای واردکننده آناناس به ایران، فیلیپین، مالزی، هندوستان، تایلند و آفریقای جنوبی هستند. واردات میوه آناناس و کمپوت آن برای کشور ایران با شرایط خاص ممکن است.

دمای مناسب برای نگهداری آناناس بین 7 تا 12 درجه سانتیگراد است. قرار دادن آناناس در زیر دمای 7 درجه سانتیگراد می تواند موجب افت کیفی آناناس شود، بخصوص آناناس کاملا نرسیده در دمای حدود 4 درجه سانتیگراد دچار آسیب سرما زدگی می شود و در این صورت افت شدید کیفی خواهد کرد.

برای واردات میوه آناناس، تعداد ۶ یا ۴ عدد از این میوه، بسته به‌اندازه میوه‌ها، داخل کارتن‌های مقوایی بسته‌بندی می‌شود و 19.1٪ از کشت جهانی این محصول، سهم بارگیری این میوه‌های شیرین به مقصد آسیا بوده است.

آمار تجارت آناناس در سال 2021

براساس آمارهای جهانی منتشر شده در سایت trademap آمار واردات آناناس به ایران در سال 2021 به صورت است:

واردات آناناس از فیلیپین

واردات محصول آناناس توسط شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس

کشور فیلیپین یکی از بهترین مقاصدی است که محصول آناناس باکیفیت را به ایران وارد می‌نماید. واردات آناناس به ایران را می‌توان یکی از حوزه‌های تخصصی فعالیت شرکت بازرگانی توسعه و رشد تجارت هرمس دانست. هرمس در سال 1400 موفق به واردات آناناس باکیفیت بالا از کشور فیلیپین در چند دوره گشته است و آمادگی خود را جهت واردات این محصول با تضمین کیفیت اعلام می‌دارد. واردات این محصول به ایران به صورت انحصاری انجام می‌شود. برای اطلاع از نحوه واردات این محصول و سفارش آناناس وارداتی با کارشناسان باتجربه ما در ارتباط باشید. برای تماس با بخش بازرگانی می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

تماس با ما

واردات آناناس از فیلیپین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس