واردات محصول فسفریک اسید از کشور چین

واردات محصول فسفریک اسید از کشور چین

واردات محصول فسفریک اسید

اسید فسفریک (به انگلیسی: Phosphoric acid) که به ارتو فسفریک اسید نیز معروف است، یک اسید ضعیف با فرمول شیمیایی H3PO4 است. به‌طور معمول به عنوان یک محلول غلیظ بی‌رنگ با غلظت ۸۵٪ در آب مشاهده می‌شود و ترکیب خالص آن یک جامد بی‌رنگ است. اسید فسفریک در دو گرید خوراکی و صنعتی کاربردهای زیادی دارد.

خطرات فسفریک اسید

علی رغم آنکه فسفریک اسید، اسید ضعیفی است اما این ماده برای پوست، چشم و سایر غشاهای مخاطی انسان و حیوانات آزمایشگاهی تحریک کننده یا خورنده است. البته نمک‌های آن تحریک پذیری کمتری از خود نشان می دهند. طی آزمایشی در موش ها مشاهده شده است که فسفریک اسید سمی تولید می‌کند که از طریق استنشاق به آن مبتلا می‌شوند.

اسید فسفریک سرطان زا نیست، اما گزارش شده است که یون های فسفات فعالیت مواد سرطان زا شناخته شده را ارتقا می دهند. قرار گرفتن در معرض این یون ها معمولا با شستشو با آب درمان می شود. اسید فسفریک به عنوان یک افزودنی غذایی برای نوشیدنی‌های مختلف کولا از علاقه قابل توجهی برخوردار بوده و بحث‌های زیادی درباره مضر بودن اثرات این ماده شیمیایی برای محیط زیست وجود دارد. مهم‌ترین نکته در آلودگی محیط‌زیست آبی، ph آن از نظر تأثیرات بر روی گیاهان و جانوران بومی است.

واردات محصول فسفریک اسید از کشور چینکاربرد های فسفریک اسید

این ماده در در تولید کودهای شیمیایی فسفاته، پاک‌کننده‌های صابونی و غیرصابونی، تصفیه آب، خوراک دام و داروسازی، مکمل‌های خوراک دام و طیور (دی و منو کلسیم فسفات)، مواد فسفاته شوینده‌ها، تصفیه پساب‌ها، دندانپزشکی، ضد حریق کردن برخی سطوح و عوامل بازدارنده اشتعال، به عنوان ماده افزودنی در نوشابه‌های گازدار و نیز جهت تمیزکردن و جرم‌گیری سطوح فلزی به‌کار می‌رود.

اسید فسفریک جزء کودها (80 درصد کل مصرف)، مواد شوینده و بسیاری از محصولات پاک کننده خانگی است.

 محلول های رقیق فسفریک اسید، طعم اسیدی دلپذیری دارند. بنابراین، از آن به عنوان یک افزودنی غذایی نیز استفاده می شود و خواص اسیدی را به نوشابه ها و سایر غذاهای آماده و در محصولات تصفیه آب می دهد.

همچنین در ضد زنگ، حکاکی و پوشش فلزی استفاده می شود و یک واسطه مناسب در بسیاری از فرآیندهای تولید است. اسید فسفریک نیز به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و آب آنها وجود دارد. جدا از استفاده از خود اسید فسفریک، بیشترین مصرف اسید فسفریک در ساخت نمک های فسفاته است. اسید فسفریک با بهره گیری از توانایی آن در کاهش pH خون، به عنوان درمانی برای درمان مسمومیت با سرب استفاده شده است.

کاربرد عمده فسفریک اسید درصنعت کشاورزی

اسید فسفریک در بسیاری از فرآیندهای صنعتی نیز استفاده می شود و کیفیت اسید در بسیاری از موارد بسته به ناخالصی ها متفاوت است. 90% کاربرد این ماده شیمیایی در جهان صرف تولید کود می‌شود. فسفر یکی از عناصر ضروری برای رشد گیاه است که این اسید یکی از بزرگترین منابع آن به شمار می رود. این کود در مقایسه با سایر کودهای فسفاته کنترل و استفاده دشوارتری دارد، اما علاوه بر تامین فسفر، می تواند برای تنظیم pH خاک نیز به کار رود.

به علاوه این ماده به عنوان منبع فسفر ماده اولیه تولید کودهای شیمیایی فسفاته است. فسفر که از مهمترین عناصر مورد نیاز برای رشد گیاهان به شمار می رود از طریق کود های شیمیایی فسفر دار یا فسفاته تامین میشود. این ماده به 3 نمک که در تهیه کود هایی از جمله سوپر فسفات (TSP) دی آمونیوم فسفات (DAP) و مونو آمونیوم دی هیدروژن فسفات (MAP)  کاربرد دارند تبدیل می شود.

نقش شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس در واردات فسفریک اسید

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس با داشتن سابقه در زمینه واردات محصولات شیمیایی، موفق گشته است محصول فسفریک اسید را در مقیاس 15تن ازشهر چینگ‌دائو واقع در شرق کشور چین به کشور ایران وارد نماید و در محل خریدار تحویل دهد. این شهر، از نظر اداری مستقل و جزور مناطق نیمه استانی چین به حساب می‌آید و در مقایسه با سایر شهرهای چین از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردار است.

کلیه فرایندهای واردات محصول فسفریک اسید اعم از امکان سنجی، تامین کالا، بیمه، ترخیص گمرکات مبدا و مقصد و حمل کالا توسط شرکت بازرگانی توسعه و رشد تجارت هرمس صورت گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه واردات و فروش پروفرمایی این محصول با کارشناسان ما در هرمس تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما

واردات محصول فسفریک اسید از کشور چین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس