حضور شرکت بازرگانی هرمس در اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021


اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021 در ایران

بر اساس توافقات بین ایران و روسیه، سازوکارها برای حضور کلیه شرکت‌های عضو اتحادیه اوراسیا در اولین اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021 که تیرماه ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، فراهم گشت. اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا 18 ذالی 21 تیر ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌الملی تهران، با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی برگزار شد.

حضور شرکت بازرگانی هرمس در اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021

روند برگزاری اکسپو اوراسیا 2021

کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شامل پنچ کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، و البته کشورهای همسایه ایران در این نمایشگاه حضور داشتند. علاوه بر اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا سایر کشورهای همسایه ایران نیز از این فرصت بهره‌مند شدند. یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را می‌توان دائمی کردن عضویت کشور ایران در اتحادیه اوراسیا و برقراری یک ارتباط پر دامنه اقتصادی با کشورهای عضو اوراسیا دانست.

در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی از کشورهای قطر، عمان، ترکیه، هندوستان، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان حضور به عمل آوردند.

مزایای حضور کشور ایران در اکسپو اوراسیا 2021

برگزاری این نمایشگاه در ایران برای رشد همکاری‌های اقتصادی اوراسیا با ایران بود. پس از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تماس های منظمی بین بانکهای مرکزی دو کشور برای استفاده از سایر ارزها به غیر از دلار برقرار شد و این تحول سبب کاهش وابستگی دلار در تجارت بین دو کشور گشت.

همچنین دو دفتر یکی در تهران و دیگری در مسکو مسئولیت ارائه کلیه خدمات و مشاوره‌های تجاری ویژه شرکت کنندگان را به مدت یک عهده‌دار شدند و این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عملیاتی این نمایشگاه بود.

عمده شرکت‌های روسی در حوزه‌های مختلف صنعت، خودروسازی، کشتی‌سازی و تجهیزات و ماشین‌آلات در این نمایشگاه حضور داشتند زیرا روسیه همواره در این حوزه‌ها خواهان پیشرفت بوده و این حضور بین المللی جوابگوی نیازهای وارد‌کنندگان ایرانی است.

حضور شرکت بازرگانی هرمس در اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021

چرایی تاسیس شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس

کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و سیاست حاکم بر آن دارای مزیت در عملیات تجارت چه از نوع واردات چه از نوع صادرات است.

همچنین ایران در حوزه کالاهایی که تولید کننده است، به دلیل فاکتورهایی مانند قیمت تمام شده پایین، انرژی ارزان، نیروی کار ارزان و اختلاف قیمت ارز، توان صادرات به کشورهای دیگر را دارا می‌باشد. افزون بر این در حوزه واردات به دلیل عدم تولید بسیاری از کالاها در داخل کشور و نیازی که به این کااها وجود دارد دارای مزیت واردات نیز هست.

از طرفی دیگر هم مرز بودن با کشورهای مختلف امتیاز ویژهای برای بازرگانی و تجارت برای ایران محسوب می‌شود.

حضور شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس در اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021

اولین نمایشگاه تخصصی اوراسیا با حضور بازرگانان، تولید کنندگان، کارآفرینان و مدیران ارشد کشورهای عضو شامل: روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ایران در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد که شرکت توسعه تجارت هرمس نیز به مزیت دارا بودن دو شرکت بازرگانی فعال در قطب‌های اقتصادی عضو اوراسیا، در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس با هدف شناخته شدن در مجامع بین‌المللی و جذب مشتری و همکاری در حوزه تجارت و بازرگانی، در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

هدف از شرکت هرمس در اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021

شرکت بازرگانی هرمس دارای شعبه‌ای فعال در کشور قرقیزستان است، که حافظ منابع تجاری هرمس در قرقیزستان می‌باشد. از آن جایی که کشور قرقیزستان عضوی از اتحادیه اوراسیا است، شرکت در این نمایشگاه به منظور ارتباط با مشتریان و سایر تجار حوزه CIS برای هرمس حائز اهمیت بود.

همچنین هرمس به مزیت فعالیت‌های بازرگانی قبلی در حوزه CIS موفق به ثبت یک شرکت بازرگانی در پایتخت تجاری این منطقه، شهر مسکو، گشت. تاسیس شرکت بازرگانی در راستای گسترش روابط تجاری ایران و روسیه، سبب حضور پررنگ‌تر شرکت بازرگانی هرمس در جمع کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شد.

حضور شرکت بازرگانی هرمس در اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021

دستاوردهای اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021 برای شرکت هرمس

شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در ایران بر توسعه این نمایشگاه بی تاثیر نبود و مانع حضور هیئت تجاری برخی از کشورها شد، اما این موضوع به این معنا نیست که حضور در نمایشگاه برای هرمس سودمند نبوده است.

می‌توان گفت که غرفه هرمس از نظر میزان بازدید کننده، میزان برگزاری جلسات B2B و… جزو ده شرکت برتر حاضر در نمایشگاه بود و تعامل بسیار خوبی با شرکت‌های ایرانی مستقر در داخل و خارج از ایران و همچنین شرکت‌های خارجی برقراری نمود.

آشنایی با تجار توانمندی که آماده به اشتراک‌گذاری حوزه کاری خود در کنار شرکت بازرگانی توسعه و رشد تجارت هرمس هستند، تولیدکنندگانی که از کالاهای خرد مانند محصولات خوراکی و صیفی‌جات تا سازه‌های بتنی و فولادی را تامین می‌کنند، شرکت‌های بزرگ حمل و نقل که آماده همکاری به منظور حمل و نقل کالا در داخل کشور و فراتر از آن هستند و … از جمله دستاوردهای شرکت از نمایشگاه اوراسیا 2021 است.

چشم‌انداز شرکت هرمس در اکسپو اختصاصی اوراسیا 2021

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس به عنوان یک شرکت بازرگانی از همکاری با مشتری‌ها و تامین کنندگان مطمئن به عنوان یک مزیت رقابتی برای خود استقبال می‌کند که این دو امر برای هرمس به وسیله‌ی شرکت در نمایشگاه اوراسیا محقق شد. شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس در نظر دارد تا پایان امسال حداقل ۵ میلیون دلار در هر حوزه بازرگانی بین‌الملل کسب کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر اکسپو اوراسیا 2021 را مشاهده فرمایید.

ارتباط با ما

برای اخذ مشاوره و انجام کلیه خدمات واردات و صادرات در حوزه CIS و تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با کارشناسان ما در هرمس در ارتباط باشید.

تماس با ما

تجارت در روسیه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس