واردات حبوبات از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا


واردات حبوبات از منطقه اوراسیا

واردات عمده حبوباتی نظیر عدس سبز و لوبیا قرمز به صورت سالانه از کشور های اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نظیر روسیه و قرقیزستان به دلیل قیمت مناسب محصولات این کشورها صورت می‌گیرد که همین امر سبب گردیده است این محصولات در بازار و سفره های ایرانی جایگاه اساسی به خود اختصاص دهد و باعث پیشرفت چشمگیر و روز افزون این محصولات شده است.

واردات حبوبات

واردات حبوبات از روسیه و قرقیزستان

این کشورها در حقیقت در یک منطقه در کنار یکدیگر قرار دارند، بنابراین کیفیت حبوبات تقریباً مشابه بوده و از مرغوبیت یکسانی برخوردار هستند. اما مهم‌ترین دلیلی که هرمس را نسبت به خرید عمده حبوبات از روسیه و قرقیزستان وامی‌دارد، کیفیت حبوبات است، حبوبات این کشورها از نظر مرغوب بودن، طعم و شکل ظاهری در بهترین وضعیت قرار دارند. شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس آمادگی خود را در راستای تأمین این محصولات اعلام می‌نماید.

تجارت در روسیه

بر اساس داده های منتشرشده، کشور روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در سال 2020 به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی دنیا شناخته شده‌است. این کشور درآمد سالانه صادراتی در حدود 350 میلیارد دلار و درآمد وارداتی چیزی در حدود 150 میلیارد دلار دارد که 23% آن متعلق به چین، 12% آن به آلمان و کمتر از 1% آن متعلق به ایران است.

نقش هرمس در تجارت روسیه

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس با بهره گیری از نیروهای متخصص و باتجربه در این زمینه و مستقر در کشور روسیه توانسته است محصولاتی با بهترین کیفیت و حداقل قیمت نظیر عدس سبز روسیه را به ایران وارد کند و در اختیار خریداران عمده قرار دهد. شرکت بازرگانی هرمس با تلاش زیاد و تدبیر مدیران سعی در افزایش تمایلات بین‌المللی بین ایران و روسیه دارد که این عمل موجب افزایش چشمگیر و روزافزان رفاه مردم ایران به دلیل ثبات قیمتی اقلام مختف می‌شود و عامل ایجاد راهی جدید برای پیشرفت و ترقی تاجران و شرکت های تازه وارد به عرصه جهانی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تجارت حبوبات در کشورهای روسیه و قرقیزستان با نمایندگان ما در ارتباط باشید.

 

واردات حبوبات

 

تجارت در قرقیزستان

کشور جمهوری قرقیزستان با مساحتی حدود 200 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر کشوری است که معروف به ذخایر آبی و طلا می‌باشد اما بیش از 50% اقتصاد این کشور و 65% نیروی کار در بخش کشاورزی فعال هستند.

همچنین تایید مصوبات جدید در حوزه تجارت که سبب سهل بسیار زیاد در تجارت با این کشور شد این کشور را تبدیل به یک شریک تجاری ایده‌آل کرده است. شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس با مزیت داشتن یک شرکت فعال در این کشور، سابقه درخشانی در واردات حبوبات از این کشور را دارد.

نقش ما در تجارت قرقیزستان

شرکت بازرگانی هرمس در کنار واردات حبوبات از روسیه، واردات حبوبات از جمهوری قرقیزستان را نیز مدتی است در دستور کار خود قرار داده است.

این مجموعه با داشتن شرکت فعال با نام Altar Company در پایتخت کشور قرقیزستان و با دارابودن نیروهای مسلط بر بازارهای محلی این کشور، توانسته است تجربه واردات محصولاتی نظیر لوبیا قرمز از کشور جمهوری قرقیزستان و تأمین این محصول برای بازار ایران را رقم بزند.

همانطور که گفته شد بازرگانی هرمس یک شرکت فعال در جمهوری قرقیزستان دارد که تجارت با این کشور را سهل نموده است؛ افزون بر این، در سال 1401 موفق به ثبت شرکت در کشور روسیه گردیده است و تجارت مستمر در این کشور را به خود اختصاص داده است.

 

واردات حبوبات

 

دلایل عمده واردات حبوبات به ایران

واردات عمده حبوبات و فروش آن در بازار ایران، از ارزش بالایی برخوردار است. ارزش غذایی حبوبات در تمام جهان شناخته شده است و به همین جهت، فعالیت بازرگانی در این حوزه رونق خوبی دارد. گرچه کشور ایران در تولید حبوبات و صادرات آن رتبه خوبی دارد و به استقلال عملکردی رسیده است، اما همچنان واردات حبوبات رواج دارد.

دلیل اصلی واردات حبوبات از کشورهای دیگر به ایران، تأمین کمبود بازار داخل کشور است. باتوجه‌به اینکه حجم زیادی از حبوبات ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود، واردات می‌تواند این کمبود را جبران کند. وارد کردن این نوع حبوبات با قیمتی مناسب و حجم و کیفیت بالا سبب جبران این کمبود و علاقه‌مندی مشتریان ایرانی به این محصولات و ثبات در بازار داخلی در خصوص این نوع محصول شده است.

بسته بندی حبوبات وارداتی

به طور معمول صادرات و واردات لوبیا، عدس، لپه و نخود فرنگی به دو صورت بسته بندی و فله‌ای انجام می‌شود که در این قسمت در مورد هر نوع از این روش ها توضیح مختصری داده شده است.

1) بسته بندی

در این روش محصول مورد نظر عاری از هر گونه سنگ ریزه،حبوبات درشت و نامرغوب می‌باشد که همین موضوع باعث ایجاد تجربه دلپذیرتر برای خریدار و مصرف‌کننده می‌شود.

2) فله‌ای

 در روش فله‌ خرید و یا فروش از طریق کیسه های استاندارد و با وزنی معین انجام می‌شود که این روش خود به دو بخش فله مایع و فله جامد تقسیم می‌شود، عمده تعاملات بین المللی به روش فله‌ای صورت می‌گیرد.

 

واردات حبوبات

 

واردات حبوبات فله

حبوباتی نظیر عدس سبز و لوبیا قرمز قابلیت واردات به صورت فله را دارند لذا این محصولات به سفارش مشتریان اختصاصی هرمس به صورت فله وارد کشور ایران گشته و در اختیار مشتریان قرار داده شده‌است. برای همکاری با این مجموعه، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

واردات حبوبات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس