صادرات انواع کاهو به کشور روسیه


صادارت انواع کاهو به کشور روسیه

کشور روسیه به عنوان یکی از مقاصد صادرات کاهو پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا واقع شده است. این کشور با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی داشته و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد. نامطلوبیت آب و هوا و موقعیت جغرافیایی روسیه سبب گشته تا بیشتر مناطق این کشور (مخصوصا سیبری) امکان  کشاورزی نداشته باشد. لذا روسیه برای تامین نیازهای کشاورزی خود متکی به واردات آنها از کشورهای دیگر است. یکی از مبداهایی که کشور روسیه به صورت مستمر از آن صیفی‌جاتی نظیر کاهو را وارد می‌کند کشور ما، ایران است.

نقش ایران در صادرات کاهو

کشور ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه اقتصادی اوراسیا شناخته شده است و شهر دزفول به عنوان یکی از مهم ترین شهرها در تولید صیفی جات در ایران به شمار می‌رود که از مهم‌ ترین کالاهای صادراتی آن میشود به کاهوی ایسبرگ و کاهوی رومانو اشاره کرد و از همین جهت می‌توان ایران را یکی از مهم‌ترین صادر کنندگان این محصولات را به روسیه در نظر گرفت. شرکت بازرگانی توسعه و رشد تجارت هرمس سابقه صادرات موفق کاهو به صورت مستمر به کشور روسیه را دارد.

صادرات کاهو

کاهوی آیسبرگ (Iceberg lettuce)

کاهوی آیسبرگ (Iceberg lettuce)  برگ سبز کمرنگ دارد و دارای شکلی همانند شکل کلم می‌باشد. بهترین موقعیت مکانی برای رشد کاهوی آیسبرگ مکان‌های سرد است و برای اینکه این نوع از کاهو به بهترین شکل خود رشد کند نیازمند زمستانی طولانی می‌باشد. کاهوی آیسبرگ در زندگی روزمره ما خودش را در غذاهای فست‌فود و سالاد ها به طور عمده نشان می‌دهد و با خاصیت تردی خود توانسته مورد توجه و علاقه کودکان و بزرگسالان قرار بگیرد. کاهوی آیسبرگ دارای فواید مختلفی است که در این قسمت به تعدادی از این فواید اشاره می‌کنیم.

خواص کاهوی آیسبرگ صادراتی

کاهوی آیسبرگ باعث تامین مقدار روزانه  ویتامین و مواد معدنی هر فرد می‌شود که این موارد عبارتند از:

ویتامین c، کلسیم ، ویتامین k، ویتامین A و پتاسیم.

همانند دیگر کاهو ها، کاهوی آیسبرگ دارای مقدار کمی کالری (حدود 1 کالری در هر برگ) و مقدار کمی قند و چربی می‌باشد، این کاهو دارای مقدار آب بیشتری در خود نسبت به بیشتر کاهوهای دیگر است و می‌تواند نقش مهمی را در رژیم روزانه هر فرد داشته باشد.

کاهوی رومانو (romaine lettuce)

کاهوی رومانو که معمولا در انتهای برگ خود دارای تیرگی می‌باشد به طور معمول در سالاد ها به خصوص در سالاد سزار استفاده می‌شود، این نوع کاهو علاوه داشتن خواص مختلف، دارای مزه ای خنثی می‌باشد که همین امر باعث محبوبیت بسیار زیاد کاهو رومانو در بین مردم شده است. این نوع از کاهو نیر برای رشد مطلوب نیازمند آب و هوای سرد و مرطوب  می‌باشد.

خواص کاهوی رومانو صادراتی

گفته می‌شود که کاهوی رومانو با داشتن برگ‌هایی تیره  دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که گفته می‌شود می‌تواند سبب جلوگیری از سرطان شود.

با اینکه کاهوی رومانو دارای مقدار کمی فیبر می‌باشد اما در همین حین دارای مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین است که تعدادی از این موارد عبارتند از:

 کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین c و ویتامین k.

نقش شرکت بازرگانی توسعه و رشد تجارت هرمس در صادرات کاهو

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس با داشتن نماینده‌های خبره و معتمد در کشور روسیه موفق به ثبت شرکت در این کشور شده است و توانسته است روابط بازرگانی مستمر و پایداری با این کشور برقرار نماید. این شرکت به صورت مستمر صیفی جاتی نظیر کاهو آیسبرگ و رومانو را برای توزیع در فروشگاه های زنجیره‌ای مسکو از جمله فودسیتی مسکو به این کشور ارسال می نماید.

شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس پذیرای سفارشات شما در زمینه صادرات صیفی‌جات و به ویژه صادرات انواع کاهو می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

تماس با ما:

https://www.hermestdc.ir/fa/contact-us/

صادرات کاهو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس