دکتر سعید سلیمانی در برنامه هفت‌ستاره‌ها


دکتر سعید سلیمانی در برنامه هفت‌ستاره‌ها

دکتر سعید سلیمانی مدیر عامل شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس مهمان یازدهمین قسمت برنامه هفت ستاره‌ها بودند. این برنامه که به میزبانی دکتر علی رودگرنژاد متخصص و مربی کسب و کار بین‌المللی تهییه می‌شود به بررسی چالش‌ها و فراز و نشیب تجارت بین‌الملل با این مدیر جوان می‌پردازد. سعید سلیمانی مدیر جوانیست که موفق شده در طول بیش از پنج سال صادرات و واردات به خصوص در حوزه CIS موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورد.

سعید سلیمانی که دانشجوی سال چهارم مقطع دکترا در رشته مهندسی متالوژی دانشگاه علم و صنعت تهران است پیش از مدیریت مجموعه توسعه و رشد تجارت هرمس، در شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری هیرمند در سمت مدیر بازرگانی فعالیت داشتند.

وی سابقه درخشانی در حوزه فعالیت تجاری با منطقه CIS به خصوص کشور روسیه دارد. مسیر جالب ورود سعید سلیمانی از مهندسی متالوژی به بازرگانی و تجارت بین‌الملل را می‌توانید در ویدیو این مصاحبه ببینید؛ اما شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس بازوی تجاری هلدینگ آفرینش است که فعالیت تجاری خود را از حدودا 4 سال پیش شروع کرده و دارای دو دفتر فعال در کشورهای روسیه ( با نام تیکا) و کشور قرقیزستان (با نام آلتار) است و به یاری خدا به زودی در کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه نیز دفاتر فعال تجاری این شرکت دایر خواهد شد. شرکت توسعه و رشد تجارت هرمس با مدیریت سعید سلیمانی موفق شده تا فرصت‌های و مزیت‌های تجاری ایران را شناسایی کند. در حال حاضر توسعه و رشد تجارت هرمس جز سه صادرکننده برتر خوراک ماهی قزل‌آلا به قرقیزستان و میوه و تره‌تربار به روسیه است. در بازار روسیه نیز، حسب بازاریابی تخصصی و شناسایی فرصت‌های تجاری، این شرکت موفق شده تا با ارتباط مستقیم از طریق شرکت روسی با 55 هزار شعبه مغازه صادرات مستقیم داشته باشد. در حوزه واردات هم این شرکت یکی از دو تامین کننده اصلی گوشت قرمز تنظیم بازار از روسیه به ایران است. البته صادرات و واردات توسعه و رشد تجارت هرمس فقط به این مواد محدود نمی‌شود. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مدیر جوان توسعه و رشد تجارت هرمس در پاسخ به سوال ” چه پیامی به قشر جوان علاقه‌مند به حوزه تجارت بین‌المللی دارید؟” گفت: شکست رو نپذیرید و از ضرر نترسید، اگر از ضرر بترسیم بهتر است که تاجر نشویم. ضرر و زیان جزئی از کار است که باعث کسب تجربه می‌شود. حلقه گم شده کسب و کار مسئولیت‌پذیریست. باید مسئولیت کسب و کار خودتان را بپذیرید و دلسوزانه تلاش کنید. نکته آخر مطالعه است. بدون مطالعه و تحقیق درباره تجارت هرگز وارد آن نشوید، مزیت و نیاز پایدار بازار کشور را پیدا کنید و بر آن اساس تجارت خود را شروع کنید.

می‌توانید ویدیو کامل مصاحبه را در آپارات ببینید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      خانهخدمات[EN Version]تماس